MESLEK SEÇİMİ
Merhaba arkadaşlar, şu sınav dönemi kafası karışık olan, meslek seçiminde zorlanan kardeşlerime az da olsa faydalı olabilmek adına bu yazıyı yazıyorum. Öncelikle kendinizi sizden daha iyi bilecek birisi yoktur.Kendi huylarınızı siz bilirsiniz başkaları değil. İkinci hususa gelirsek, eğer çalışmayı seven bir öğrenci iseniz, ve tıp , diş hekimliği , eczacılıkta kazanamamış iseniz, sizin için mühendislik en idealidir.Bunlar arasında en gözde olanı olan bilgisayar mühendisliği, çoğu kişinin merakı olan bir meslektir ve benim de tavsiyemdir. Kısaca açıklayıp ana konumuza geri döneceğim. Bilgisayar Mühendisliği,  tamamen düşünme yeteneği yüksek, algoritma mantığı iyi olan kişilerin başaracağı bir meslektir. Türkiye'de iş imkanı da günden güne artan bu meslekte iş bulmak artık çok daha kolay. Yeni yasalarla gelen her kuruma bilgi işlem şartı ve resmi web sitesi açma zorunluluğu ve makinalaşmaya giden süreçte bilgisayar hayatın vazgeçilmezidir, ve bu işin mühendisi de öyle.. İyi bir matematik bilginizin olması gerekir, dersler ne çok zordur ne çok kolay, ama ilerde her meslekte olduğu gibi kalifiye mühendis olmak istiyorsan sıkı çalışacaksın..
Gel gelelim ana konumuza, Meslek seçiminde eğer ben rahat bir ortam olsun, ben az çalışıp da yinede geçeyim diyeceğiniz bir meslek istiyorsanız, öğretmenlik bu işin vazgeçilmezidir, Yeteneğiniz varsa tavsiyem beden eğitimi öğretmenliğidir, hem okuması çok rahat hemde atanması, ikinci önereceğim ise din kültürü öğretmenliği, onunda çalışması ve atanması rahattır...
Sağlık alanı ile uğraşmak isteyenler ise , puan yetiyorsa hiç düşünmeden beslenme diyetisyenlik yazsın..
Eşit ağırlıktaki bölümler hakkında bilgi vermek isterdim ama ben sayısalcı olarak mezun olduğum için o bölümlerle hiç ilgilenmedim.. Fakat şunu söylebilirim ki , Avukatlık günden güne ayağa düşen bir meslek, Özel okullardan gelen bir sürü avukat, ve devlet üniversitelerinin kontenjan artırması çok kötü.. Eğer dürüst iş yapıpta avukat olmak istiyorsanız, abim gibi sizde sürünürsünüz.. Ama ben işin sahtakarlığını yaparım diyorsanız  çok para var gerçekten, orada size kalmış..
İki yıllıklar olarak ta bir iki tavsiye verip sözümü bitireceğim..
İki yıllık programla , asla aç kalmaz..
Adalet , biraz sıkı çalışırsa oda adliyelerde işini bulur,
Sağlık ile bütün bölümler... Boşta kalmaz..
Allah herkesin hakkından hayırlısını versin, sorularınızı  facebook profilimden bana ulaşarak sorabilirsiniz..

Yunus Savaş

Yorumlar